State of Mankind

How much do you know?

Excerpts from
How the Specter of Communism Is Ruling Our World

(144)

When a branch of China’s state-run broadcaster was established
in London, nearly six thousand people applied for ninety
positions that required reporting news from China’s perspective.
The CCP encountered an enviable problem: too many applicants.
[5] People’s eagerness to work for the CCP’s mouthpiece reflects
the decline of the Western media industry and the threat that
the CCP’s foreign propaganda poses to the world.

The World’s Largest Propaganda Machine

Mao Zedong once demanded that Xinhua News Agency “control
the earth and let the whole world hear our voices.”[6] The CCP
is now able to achieve what it could not achieve in the past.

After the 2008 financial crisis, Western media faced their own
financial and business crises. The CCP seized the opportunity to
deploy its “great external propaganda” campaign. The People’s
Daily, China Daily, Xinhua News Agency, China Central Television



(CCTV), China Radio International (CRI), and other CCP
mouthpieces set up newspaper boxes, radio stations, and
television stations around the world.

Chang Ping, former news director of the major Chinese
newspaper Southern Weekend, said that since 2009, the
Chinese regime allocated 45 billion yuan (US$6.52 billion) to the
“national strategy for external propaganda in public relations
and publicity.” According to Chinese media sources, the 45
billion yuan was only a small part of the total expenditure that
had been publicized.[7] BBC estimated in 2016 that the CCP
spends $10 billion a year on propaganda.[8] In March 2018, the
CCP integrated CCTV, CRI, and China National Radio to establish
the China Media Group, also called Voice of China, led by the
Propaganda Department of the Central Committee of the
Communist Party of China. It has become the largest
propaganda machine in the world.

Xinhua rented a giant billboard in Times Square in New York City
to advertise the Communist Party. In 2016, the CCP changed the
name of CCTV overseas to CGTN (China Global Television
Network).

The CCP’s foreign propaganda attempts to advance with the
times. Overseas stations implement a localization strategy,
recruiting mainly local reporters and presenters. A photo of Xi



Jinping’s video interview with CCTV stationed in the United
States shows that 90 percent of the journalists are not Chinese.
[9] The content of the programs is transferred from China to
foreign countries, and the reporters are hired locally. China’s
state-run media thus produces local packaging in the target
country — using local faces and voices, but spouting the
Communist Party’s thinking and conflating the CCP with China. It
uses locals abroad to spread the CCP’s stories and the CCP’s
voice — not China’s true stories and not the voice of the
Chinese people.

This is the character of the CCP’s external propaganda push. The
CCP also provides scholarships to younger generations of
international journalists, including in the areas of food and
education, so they can get trained or study in China, and at the
same time be instilled with the CCP’s view of journalism.

Along with the economic colonization of Africa, CCP media has
also reached all corners of Africa. The China-based television
and media group StarTimes Media Group is now operating in
thirty countries on the African continent and claims to be “the
fastest growing and most influential digital TV operator in
Africa.” A taxi driver in Uganda said, “More and more Africans
understand Chinese society by watching contemporary Chinese
TV dramas.”[10]



CCP propaganda has largely been unsuccessful due to a lack of
credibility. However, making foreign media the spokesperson of
the CCP’s media, ruthlessly attacking the media and individuals
who criticize the CCP, and forcing everyone to support the CCP
are all part of the recipe of the CCP’s external propaganda
campaign.

Turning Media All Over the World Into Xinhua News Agency

In 2015, the foreign ministers of ten countries condemned the
CCP for building artificial islands in the controversial South China
Sea. At this time, a radio station in the Western suburbs of
Washington, D.C., sounded a different note. Not only did it not
mention the CCP’s reclamation activities, but it claimed that
external forces had attempted to fabricate the facts and
aggravate tensions in the South China Sea.[11] This station,
called WCRW, voices a great deal of content expressing the
position of the CCP — and curiously, it runs no advertising. Its
only customer is a Los Angeles company, G&E Studio Inc., itself
60 percent controlled by China Radio International (CRI) in
Beijing. G&E has at least fifteen similar stations running in the
United States, covering not only Washington, D.C., but also Los
Angeles, Salt Lake City, Atlanta, Philadelphia, Houston, Honolulu,
Portland, and Vancouver, among others.

The Chinese Communist Party’s mouthpiece, China Radio
International (CRI), relies on a local company registered under



the name of a Chinese-American. With controlling shares, it uses
local U.S. radio stations to promote CCP propaganda. The
biggest benefit of this operation, and the apparent reason for it,
is to conceal the role of the CCP. In order to maximally mislead
the audience, listeners are made to feel that Americans
themselves are expressing their support for the CCP.

In 2015, CRI ran thirty-three such stations in at least fourteen
countries. By 2018, CRI had fifty-eight stations in thirty-five
countries.[12] Because the control and operations are carried
out through the use of local Chinese companies, it seems that
democratic countries are helpless to do anything about the
situation legally, although many people are unhappy with the
Party’s hidden propaganda. The CCP’s external propaganda push
has taken advantage of the loopholes in democratic societies. In
the name of democracy, the CCP advocates for dictatorship and
attempts to manipulate the audience into adopting its views by
exploiting loopholes in the laws of free societies. Thus, in the
name of democracy, it aims at destroying democracy.

The China Daily‘s inserts, which in Chinese are summed up with
the phrase “making a voyage on a borrowed ship,” are another
important part of the CCP’s external propaganda campaign.
China Daily publishes a Chinese news insert in The Washington
Post and uses a layout style that can give readers the impression
that it’s The Washington Post’s content.[13] In addition to The



Washington Post, the CCP has struck similar deals with over
thirty newspapers, including The New York Times, The Wall
Street Journal, The Daily Telegraph, and Le Figaro. The word
“advertising” on the insert is placed in an inconspicuous
location, and readers can easily mistake the material for the
newspapers’ own content.

On September 23, 2018, the China Daily also inserted four pages
of advertisements that looked like ordinary news and
commentary in the local lowa newspaper Des Moines Register.
The material attacked the U.S. president, and some called it an
attempt to influence the midterm elections.[14]

The Communist Party excels in controlling overseas Chinese
media. Through coercion and enticement, the CCP has recruited
a large number of Chinese-language media, including some
founded by Taiwanese with a previously strong tradition of anti-
communism. The CCP-sponsored World Chinese Media Forum is
used as a platform to communicate the party’s instructions to
Chinese media around the world. On September 10, 2017, the
Ninth World Chinese Media Forum was held in Fuzhou. More
than 460 overseas Chinese media executives from over sixty
countries and regions on five continents attended the meeting.

An example of the impact of this media-control work can be
found in the reporting of a California-based Chinese-language



media outlet that amplifies CCP propaganda in the Western
press. During the CCP’s Nineteenth National Congress, this
media outlet’s lengthy reports were almost identical to those
published by official Party media.[15]

During the Umbrella Movement protests in Hong Kong in 2014,
the Overseas Chinese Media Association controlled by the CCP,
with more than 160 media members, urgently organized 142
pro-China media outlets in Asia, Europe, Africa, the United
States, and Australia to publish the “Safeguarding Hong Kong
Declaration” supporting the CCP’s perspective. The extent and
efficacy of the regime’s media penetration overseas has
surprised the outside world.[16]

Suppressing opposing voices is another aspect of CCP overseas
propaganda operations. The Party threatens journalists who
expose them with visa denials and other forms of harassment,
leading them to self-censor. The result is that there are few
global media corporations that take a completely independent
stance on the CCP without regard to consequences imposed by
the regime.

There are several ways a scoundrel might make others view him
in @ more positive light. One way would be to start from within,
abandon evil, become good, and stop being a scoundrel. Other
people would then over time naturally come to recognize the



transformation. The second way would be to begin exerting
pressure on others, trying to brainwash them into not
recognizing the scoundrel for what he is. Finally, a scoundrel
might even mount the most audacious plan, and attempt to use
manipulation, lies, gaslighting, and brainwashing to turn
everyone else into scoundrels too. This would offer the greatest
protection.

The CCP has used both the second and third methods
simultaneously over decades. It employs a variety of large-scale
propaganda activities to target foreigners, changing the minds of
people to make them think that the CCP is no scoundrel at all. In
some cases it’s even able to pull them into the mire, turning
them into scoundrels along with the Party. Through extensive
investments and shrewd operations, the Party has now
established a worldwide system for creating alliances, isolating
enemies, and turning neutrals into sympathizers or scoundrels.
Brainwashing Through Culture, Literature, and Art

Cultural brainwashing is an important tool for the CCP’s
destruction of traditional Chinese culture. In recent years, the
Party has advertised its commitment to restoring traditional
culture, but as discussed in previous chapters of this book, this
wave of supposed restoration of traditional culture has in fact
left out the soul of tradition, replacing it with a fake version



infused with deviant Party culture. This has not only deceived
the world, but has also further devastated traditional culture.

On top of that, in order to further influence the world, one of
the key elements of the Party’s external propaganda is to export
so-called traditional Chinese culture as defined by the CCP, and
to use traditional Chinese customs and practices to whitewash
the CCP. This is another form of perception manipulation, or
brainwashing. A typical example of this project is the Confucius
Institute.

According to incomplete statistics, as of the end of 2017, the
CCP had established 525 Confucius Institutes (targeting colleges
and universities) in 146 countries and opened 1,113 Confucius
Classrooms (targeting elementary and secondary schools).[17]
The Confucius Institute’s funds come from Hanban, which is
affiliated with the CCP’s United Front Work Department. The use
of funds is supervised by personnel from the CCP’s embassies
and consulates. Confucius Institutes subvert important academic
principles of autonomy and freedom of inquiry, aim to promote
the CCP’s version of events, distort the history of China, and
omit the CCP’s appalling human rights record. In some Confucius
Institute classrooms, quotations of Mao Zedong are hung on the
wall. On the surface, Confucius Institutes claim to teach Chinese
culture, but in fact they promote communist doctrine and
transmit Party culture.



In addition to offering cultural and language courses, Confucius
Institutes also distort history and even organize protests against
activities the CCP believes threaten its rule. For example,
speakers have been invited who repeated CCP lies about Tibet.
Others claimed the Korean War was triggered because the U.S.
military bombed Chinese villages, and that the Party was forced
to send troops.[18

The U.S. Government’s National Defense Authorization Act of
2019, adopted in 2018, includes a strongly worded
condemnation of the CCP’s attempts to influence U.S. public
opinion, especially “media, cultural institutions, businesses, and
academic and political groups.” The Act explicitly prohibits any
National Defense funds from being given to Chinese-language
departments in U.S. universities where there is a Confucius
Institute.[19]

From September to October 2011, Chinese authorities
dispatched a song-and-dance troupe of three hundred
performers to the Kennedy Center for the Arts in Washington, D.
C., where the CCP staged its violent communist dance-drama
Red Detachment of Women. In September 2016, in Los Angeles,
a high-profile concert was held to commemorate the eightieth
anniversary of the victory of the Red Army’s Long March. At the
same time, in Australia, the performance Red Songs Concert to



Commemorate the 40th Anniversary of Mao Zedong’s Death
was held at the Sydney and Melbourne city halls. Local Chinese
organizations in Australia protested and were finally able to stop
the show. In 2017, the CCP sent the Red Detachment of Women
performance to Australia, and in 2018, staged another violent
communist dance-drama, Red Guards on Honghu Lake, in
Sydney and Melbourne.

When it comes to information warfare, the CCP’s totalitarian
regime occupies the high ground compared to democratic
regimes: The Party blocks media from all democratic countries,
but is able to insert its state-run media in democratic societies.
The CCP prevents media from democratic countries from adding
inserts to its media, but the CCP can insert its own content into
the media from democratic societies, or it simply acquires them
when convenient. CCP media serve the Party first and foremost,
and Western journalists will never have executive roles. The CCP
can, however, send its own undercover people into Western
media or train foreigners into being mouthpiece reporters for
the Party’s media. As long as the West still regards the CCP
media as legitimate, the West will continue to lose in the
information war. In 2018, the U.S. Department of Justice
ordered Xinhua News Agency and China Global TV Network to
register as foreign agents in the United States. It was a correct
step, but is still far from sufficient — the problem is the lack of
reciprocity in the first place.



The CCP’s foreign propaganda campaign is a major project
aimed at globally reshaping the public’s views on the regime,
and has met with some results. The CCP spreads its noxious
ideology through this propaganda work, and has severely
mislead people about the regime, its mode of operations,
China’s human rights situation, and views on communism in
general.

From Chapter Eighteen
The Chinese Communist Party’s Global Ambitions



